onsdag den 12. september 2012

Gode råd til at starte et nyt sted !

Hej Dejlige læsere ! 

Siden sidst er jeg startet på HG som jeg er rigtig glad for. Jeg er kommet i klasse med nogle rigtig søde mennesker og vi skal snart på studietur til københavn med de andre 1. års Hger :) det bliver super hyggeligt og jeg glæder mig! Og noget af det bedste ved det hele er at jeg kan følge med i timerne som jeg var meget nervøs for :D

Idag har jeg været med ude og hjælpe med at sminke og male på min veninde Anne og hendes veninde. De skulle ha taget nogle billeder og de blev super gode :D ( de ligger på facebook , men kan godt ligge nogle ind hvis i vil se dem?) Jeg har aftalt med fotografen at jeg skal snart også ha taget nogle flotte billeder det bliver super fedt :D

Vores ungdoms revy som jeg havde glædet mig til er blevet aflyst pga vi manglede folk ): og de andre forestillinger har jeg meldt fra fordi jeg har brug for noget mere tid :)

Jeg arbejder også på siden salg og prisliste så den er lidt rodet i øjeblikket ! beklager ! arbejder på sagen :D

Er du eller skal du til at starte i skole? her kommer nogle gode råd til dig som jeg også selv benytter :D

1.  Vær posetiv og deltag i tingene! det nytter ikke noget ikke at gide at deltage i aktiviteterne på skolen du er der for at lære noget og mange gange er det også for at ryste klasserne sammen ;)

2. SNAK og deltag! snak med dem fra din klasse af lad vær med sætte dig over i hjørnet og ikke sige en lyd. Det giver et dårligt indtryk og folk kommer ikke hen til dig. Det kan være rigtigt grænse overskridende at skulle snakke med de nye mennesker du slet ikke kender men husk de har det på samme måde og hvad er det værste der kan ske?  tag det som en udfordring :D

3. Lad for guds skyld vær med at bagtale folk ! for det første er det virkelig ikke pænt og du vil heller ikke selv bagtales du får også dårlig samvittighed af det og der kan opstå skænderier. Du er først lige ved at lære folk at kende. Det kan også være rigtig svært ikke at snakke med når de andre begynder men du kan jo altid vælge at gå eller at prøve at snakke udenom hvis de spørger om din mening :)

4. Hellere snakke for meget end slet ikke at snakke ! det er først rigtig svært at komme ind i en ''gruppe'' senere :)



Smid gerne en kommentar hvis du har spørgsmål eller ønsker til blogindlæg :)

Husk at holde øje med Facebook hvor jeg altid smider et link op når der er nyt indlæg :)!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar